کرونا ویروس 2 می تواند تا 9 ساعت بر روی پوست زنده بماند

15اکتبر 2020 - اهمیت شستن دستها در هنگام پاندمی، پس از اینکه محققان اعلام کردند که کرونا ویروس 2 می تواند تا 9 ساعت بر روی پوست انسان بماند، پررنگ تر شد.

محققان ژاپنی از دانشگاه پزشکی prefektural کیوتو، اظهار داشتند که این اطلاعات به توسعه روش های درمانی و رویکردهای جدید برای جلوگیری از انتقال ویروس از طریق تماس کمک می کند.

این یافته ها همچنین نشان داد که کرونا ویروس 2، چهار برابر بیشتر از ویروس آنفلوانزای A [1]بر روی پوست زنده می ماند. در این تحقیق از پوست اجساد استفاده شد بنابراین نیازی به استفاده از افراد سالم برای آلوده شدن به این ویروس نبود.

نمونه های کرونا ویروس 2 و ویروس آنفلوانزاA ، بر روی سلول های پوست باقی می مانند. ویروس آنفولانزا حدود 1.8 ساعت، اماCOVID-10 ، حدود 9 ساعت بر روی پوست باقی می مانند. هنگامی که با مخاط نمونه های دستگاه تنفسی فوقانی مخلوط شدند، بقای ویروس کرونا برای دو ساعت دیگر افزایش یافت.

با این حال، هنگامی که ضد عفونی کننده ی دست حاوی 80٪ الکل استفاده شد، هر دو ویروس در عرض 15 ثانیه غیرفعال شدند.

نویسندگان نوشتند: این مطالعه نشان می دهد که خطر انتقال تماسیSARS-CoV-2 ، بیشتر از ویروس آنفلوانزا A است، زیرا ویروس آنفلوآنزا A بر روی پوست انسان، بسیار پایدارتر از کرونا ویروس 2 است.این یافته ها فرضیه ی بهداشت مناسب دست برای جلوگیری از شیوع SARS-CoV-2 را تأیید می کنند.

بنابراین، این مطالعه ممکن است به توسعه ی استراتژی های کنترل بهتر در زمینهCOVID-19 ، کمک کرده و از وقوع امواج دوم یا سوم این بیماری همه گیر جلوگیری کند.

در حال حاضر، توصیه ی دولت ها هنوز بر اهمیت شستن دست ها متمرکز است و گفته می شود که مردم باید حداقل 20 ثانیه این کار را انجام دهند تا از این طریق، با انتقال و شیوع COVID-19 مقابله کنند.

این یافته ها در مجلهClinical Infections Diseases ، منتشر شده است.

منبع:

https://www.diabetes.co.uk/news/2020/oct/covid19-can-live-on-skin-for-9-hours.html